DRUKUJ
2015-05-14

Skargi i wnioski

Jak złożyć skargę lub wniosek

Prawo do złożenia skargi lub wniosku gwarantuje Konstytucja RP. Skargi i wnioski w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju przyjmuje Departament Kontroli.

Skargę lub wniosek możesz:

  • przesłać listownie na adres:

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
 

lub

 

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
Departament Kontroli
ul. Chałubińskiego 4/6
00-928 Warszawa;

  • doręczyć osobiście do Kancelarii Ogólnej MIR, przy ul Wspólnej 2/4 lub Chałubińskiego 4/6 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.15 do 16.15;
  • złożyć ustnie do protokołu w Wydziale Skarg i Wniosków Departamentu Kontroli, przy ul. Chałubińskiego 4/6, we wszystkie dni powszednie w godzinach pracy urzędu, tj. od 8.15 do 16.15, a we wtorki od 8.15 do 18.00;
  • przesłać pocztą elektroniczną na adres: skargi.wnioski@mir.gov.pl;
  • przesłać faksem na nr (22) 630-11-99.

Jeśli zdecydujesz się złożyć skargę lub wniosek ustnie, pracownik naszego ministerstwa sporządzi protokół. Oprócz Ciebie, on także złoży swój podpis na dokumencie. Możesz zażądać od niego potwierdzenia złożenia skargi lub wniosku.

 

W sprawie skargi lub wniosku, możesz też spotkać się z członkiem kierownictwa ministerstwa. Uzgodnij wcześniej termin wizyty z pracownikami Wydziału Skarg i Wniosków Departamentu Kontroli. Możesz to zrobić telefonicznie pod nr: (22) 630-17-34, (22) 630-12-16, (22) 630-13-31, (22) 630-11-38, (22) 630-15-26.

 

WAŻNE INFORMACJE

  1. Zamieść w swojej skardze lub wniosku imię, nazwisko i adres. Jeśli tego nie zrobisz, pozostawimy pismo bez rozpoznania.
  2. Skarg i wniosków nie przyjmujemy telefonicznie.

Jak rozpatrujemy skargi i wnioski

Twoją skargę lub wniosek rozpatrzymy niezwłocznie. Mamy na to nie więcej niż miesiąc od dnia wpływu pisma do Ministerstwa. Poinformujemy Cię o tym, jak załatwiliśmy Twoją sprawę.

 

Jeśli przekroczymy ustawowy termin zawiadomimy Cię:

  • w przypadku skargi – o przyczynach opóźnienia i wskażemy nowy termin załatwienia sprawy;
  • w przypadku wniosku – o tym co zrobiliśmy żeby rozpatrzyć wniosek i kiedy przewidujemy załatwienie Twojej sprawy.

Jeśli z Twojej skargi lub wniosku nie wynika jasno czego dotyczą, poprosimy Cię o wyjaśnienie lub uzupełnienie. Możesz to zrobić w ciągu 7 dni od otrzymania wezwania. Jeżeli nie usuniesz braków, pozostawimy Twoje pismo bez rozpoznania.

 

Jeśli Twoje pismo dotyczy kilku spraw, które powinny być rozpatrzone przez różne organy, rozpatrzymy je w zakresie swojej właściwości i przekażemy kopię niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni) do pozostałych adresatów. O wszystkim Cię poinformujemy.

 

Jeśli skarga lub wniosek nie dotyczy działalności naszego Ministra, przekażemy Twoje pismo niezwłocznie (nie później niż w ciągu 7 dni) do właściwego organu i zawiadomimy Cię o tym.

 

WAŻNE INFORMACJE

  1. O tym, czy Twoje pismo jest skargą czy wnioskiem decyduje jego treść, a nie forma (np. wygląd, tytuł).
  2. Poinformujemy Cię o sposobie załatwienia skargi. Pamiętaj jednak, że jeżeli ponowisz swoją skargę, która została uznana za bezzasadną i jednocześnie nie wskażesz żadnych nowych okoliczności sprawy, możemy podtrzymać swoje poprzednie stanowisko (z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy, bez pisemnego zawiadomienia)

Podstawa prawna

Zasady rozpatrywania skarg i wniosków określają przepisy:

W Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju mamy też wewnętrzne regulacje dotyczące skarg i wniosków. Tę kwestię reguluje zarządzenie nr 12 Dyrektora Generalnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z dnia 14 marca 2014 r. w sprawie przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju (PDF 296 KB).